عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

فایل صوتی تحلیل فلسفی، روانشناختی فیلم سینمایی نهنگ اثر دارن آرونوفسکی


تحلیل فلسفی، روانشناختی فیلم سینمایی  نهنگ 

اثر: دارن آرونوفسکی 

سخنران: دکتر محمدرضا سرگلزایی و دکتر حسین محمودی

در موسسه سروای باران


 درباره فیلم: فیلم نهنگ (The Whale) اثری اقتباسی از یک نمایشنامه است که از لحاظ فرم به خواستگاه تئاتری‌اش وفادار می‌ماند. این فیلم برای آرونوفسکی تجربه‌ای رو به عقب و برای برندان فریزر شروعی دوباره را رقم زده است!

The Whale، جدیدترین فیلم دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky) پس از چند سال دوری از سینماست. او وقتی که نمایشنامه‌ی The Whale را در سال ۲۰۱۲ روی صحنه‌ی تئاتر دید تصمیم گرفت که فیلمی براساس آن بسازد. آرونوفسکی بیش از یک دهه تلاش کرد تا آرزوی خود را محقق کند اما چالش انتخاب بازیگر برای نقش چارلی همیشه مانعی برای رسیدن به این آرزو بود. او درنهایت برندان فریزر را برای این پروژه مناسب دید و اینگونه شد که نقش چارلی برای فریزر بازگشتی شکوهمندانه را به سینما رقم زد و برایش نامزدی در اسکار را در پی داشت. فریزر آنقدر در این نقش خوب ظاهر شده که گویی همه‌ی آنچه را که بر سر چارلی آمده، در این سال‌ها زندگی کرده است.

دارن آرنوفسکی، در این فیلم همان همیشگی خودش است اما با وسواسی کمتر و تلاشی کمرنگ. این فیلم یکی از در دسترس‌ترین آثار اوست که همانند مادر، چشمه، قوی سیاه و دیگر فیلم‌های او هدف استعاره‌های سنگین قرار نگرفته و مخاطب در نگاه اول معنای همه چیز را درک می‌کند. آرونوفسکی همچنان در این فیلم نسبت به مسیحیت و مذهب وسواس نشان می‌دهد و انسانیت و روان آدمی را در میان قصه‌اش به‌حرکت درمی‌آورد. او تماشاگر را وادار می‌کند که در میان آنچه از این دو موضوع به‌ تصویر درآمده، کنکاش کند و به حقیقت برسد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد