عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

صوت رمان جنایی قتل در خوابگاه دانشجویی اثر آگاتا کریستی


صوت رمان جنایی قتل در خوابگاه دانشجویی

نویسنده: آگاتا کریستی
راوی: اکبر منانی , مینو جبارزاده , مهبد قناعت پیشه
قالب: روایی

قتل در خوابگاه دانشجویی، عنوانِ کتابی از آگاتا کریستی‌ است که در سال ۱۹۵۵ منتشر شد. این کتاب با عنوان «جنایت‌های خیابان هیکوری» در سال ۱۳۷۴ ترجمه شد و در ۲۶۲ صفحه به چاپ رسید.

درباره‌ی کتاب
این کتاب داستانِ خوابگاهی‌ است که اتفاقات عجیب‌وغریبی در آن رخ می‌دهد. سرپرستِ خوابگاه، خواهرِ منشیِ پوآرو است. پوآرو از منشی‌اش ماجرا را می‌شنود و به خوابگاه می‌رود. دختری که اتفاقات عجیب را رقم زده، با شنیدنِ نام پلیس از زبانِ پوآرو، تصمیم می‌گیرد به کارهایش اعتراف کند. چند روز بعد، دختر، به‌شکل غیرمنتظره‌ای به قتل می‌رسد... .

درباره‌ی نویسنده
آگاتا کریستی (زاده‌ی ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ – درگذشته ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶) نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. کریستی اولین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های متعدد دنیا داشته است. پس از وی، ژول ورن و سپس شکسپیر قرار دارند.
آگاتا کریستی در ۱۲ ژانویه‌‌ی ۱۹۷۶ در ۸۵سالگی به مرگ طبیعی درگذشت. او با نام مستعار «مِری وستماکوت» (Mary Westmacott) داستان‌های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته‌‌‌است، ولی شهرت اصلی‌اش به‌سبب نوشتن ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان‌های آگاتا کریستی، به‌ویژه آن دسته که درباره‌ی ماجراهای کارآگاه «هرکول پوآرو» یا «خانم مارپل» هستند، نه‌تنها لقب «ملکه‌ی جنایت» را برای او به ارمغان آورد، بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند، نیز معرفی و مطرح کرد.
آگاتا کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام نخست در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب و مقام دوم (پس از ویلیام شکسپیر) در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده‌است.
«تله موش» که یکی از آثار معروف اوست، اولین بار در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن (تئاتر آمباسادورها) به روی صحنه رفت و از آن تاریخ تاکنون همواره روی صحنه بوده‌است و از این نظر رکورددار است. این نمایش‌نامه تاکنون فقط در لندن بیش از دو هزار بار به روی صحنه رفته‌است.
در سال ۱۹۵۵ آگاتا کریستی نخستین کسی بود که جایزه‌ی استاد اعظم را از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا دریافت کرد. در همان سال نمایش‌نامه‌ی او به نام «شاهد پرونده» بهترین نمایش‌نامه‌ی برنده‌ی جایزه‌ی «ادگار» گردید.
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد