عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

فیلم گفتگو با قاتل: نوارهای تد باندی

فیلم گفتگو با قاتل : نوارهای تد باندی

فیلم گفتگو با قاتل: نوارهای تد باندی

تئودور رابرت “تد” باندی (به انگلیسیTheodore Robert “Ted” Bundy) در نوامبر ۱۹۴۶ متولد شد و در ژانویه ۱۹۸۹ در زندان ایالتی فلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد. در سال ۲۰۱۹ فیلمی به کارگردانی جو بللینگر و بازیگری زک افران در نقش باندی تد به نام فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست اکران شده است.سریال گفتگو با قاتل : نوارهای تد باندی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر مستند می‌باشد، ودارای چهارقسمت می باشد.

او یک قاتل و متجاوز سریالی، آدم ربا، دزد و مرده باز بود که در دهه ۱۹۷۰ در سه ایالت به ده‌ها زن حمله کرد و تعداد زیادی از آن‌ها را به قتل رساند. احتمال می‌رود جنایات او حتی پیش از این تاریخ آغاز شده باشد.

پس از بیش از یک دهه انکار او تنها اندکی پیش از اجرای حکم اعدامش به قتل بیش از ۳۰ زن جوان بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ اعتراف کرد. تعداد واقعی قتل‌های انجام شده توسط او کاملاً مشخص نیست.

باندی خوش قیافه و دارای شخصیتی کاریزماتیک توصیف شده، این دو مشخصه به او در جلب اعتماد قربانیانش کمک می‌کرد. در موارد بسیاری او در مکان‌های عمومی در قالب کسی که آسیب دیده یا معلولیت دارد به زنان نزدیک می‌شد و از آن‌ها برای انجام کاری کمک می‌خواست (مثلاً برای حمل چند کتاب) او از این حربه برای کشاندن آن‌ها به یک مکان خلوت استفاده می‌کرد. در مواردی نیز او در قالب پلیس یا مأمور آتش‌نشانی ظاهر می‌شد و از قدرت قانونی جعلیش برای همراه کردن قربانی استفاده می‌کرد. بعضی موارد او بارها به محل انجام جنایت باز می‌گشت و هر بار ساعت‌ها به آراستن جسد و معاشقه با آن مشغول می‌شد. این ملاقات با اجسادِ در حال پوسیدن تا زمانی ادامه می‌یافت که تعفن جسد یا حمله حیوانات وحشی نزدیکی بیشتر با آن را غیرممکن می‌ساخت. او حداقل ۱۲ قربانی را سر بریده بود و در مواردی سر بریده را برای مدتی به عنوان یادگاری در آپارتمانش نگه داشته بود. در موارد معدودی باندی نیمه شب به خانه قربانی وارد می‌شد و با ضربه‌های کشنده زنان را در خواب می‌کشت.

باندی که در آغاز با اتهام اقدام به حمله و آدم ربایی در سال ۱۹۷۵ رو به رو شده بود، به تدریج با لیست طولانی تری از قتل‌هایی مربوط دانسته شد که در چندین ایالت اتفاق افتاده بودند. در مواجهه با اتهام قتل در کلرادو، باندی دو فرار استادانه طرح کرد و به حمله‌های بیشتری دست زد، قبل از دستگیری نهایی در فلوریدا در ۱۹۷۸، باندی سه قتل آخرش را نیز مرتکب شده بود. برای سه قتل ثابت شده در فلوریدا، باندی در دو محاکمه جداگانه به سه بار اعدام محکوم شد.

تد باندی در ژانویه ۱۹۸۹ در زندان ریفورد فلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد. آن رول زندگی‌نامه نویس، او را سادخویی جامعه ستیز توصیف می‌کند که از رنج دیگران و کنترلی که تا حد مرگ و حتی پس از آن بر قربانیانش داشت لذت می‌برد. پولی نلسون یکی از وکلای او، باندی را شیطانی بدون قلب معرفی می‌کند.

 نگاهی به ذهن قاتل سریالی تد باندی که پیش از اعدام در مصاحبه ای شرکت کرده است.


سریال گفتگو با قاتل: نوارهای تد باندی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر مستند و اجتماعی می‌باشد.

  

ادامه مطلب ...

فایل صوتی کارگاه تاثیر جامعه و رسانه بر پرونده های کیفری (بررسی پرونده قتل آتنا)


انجمن اسلامی دانشجویان راه امید با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه اصفهان برگزار می‌کنند

تاثیر جامعه و رسانه بر پرونده های کیفری (بررسی پرونده قتل آتنا)


سخنران: دکتر ایمان رحیمی پور

مدرس دانشگاه و پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضاییه

زمان: دوشنبه ۲۳ مرداد ماه 1396

مکان: دانشگاه اصفهان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی تالار فارابی

 

ادامه مطلب ...