عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

نقد آرای قضایی حقوقی

نقد آرای قضایی حقوقی


نقد آرای قضایی حقوقی

 

  • بروزرسانی در تاریخ 1402/05/27

با فرمت PDF

   ادامه مطلب ...

صوت رمان جنایی هیئت منصفه فراری اثر جان گریشام

صوت رمان جنایی هیئت منصفه فراری   نویسنده: جان گریشام  قالب: نمایشی


صوت رمان جنایی هیئت منصفه فراری 

نویسنده: جان گریشام

قالب: نمایشی


زنی با حمایت گروهی از وکیلان قدرتمند از یک کارخانه‌‌ی سیگارسازی شکایت می‌کند. شوهر او به‌‌علت ۳۰ سال مصرف سیگار دچار سرطان ریه شده و مرده است. کارخانه‌‌های سیگارسازی در چنین شرایطی رقابت و اختلاف‌ها را کنار گذاشته و یکپارچه می‌شوند.

«خانم سلس‌وود» که شوهرش در ۵۱ سالگی بر اثر مصرف سیگار و ابتلا به سرطان ریه از دنیا رفته است، به تحریک وکیلی به نام «وندال روهر» از کارخانجات سیگارسازی «پانیکس» شکایت می‌کند و از آن‌ها غرامت می‌خواهد. مدیران پانیکس هم وکیلی به نام «کارل لاسمن» و شخصی به نام «فیچ» را برای مقابله به خدمت می‌گیرند.
با شروع محاکمه دختری به اسم «مارلی» با فیچ تماس گرفته و می‌گوید حاضر است در ازای دریافت ده میلیون دلار به کمک دوستش «نیکلاس استیر» که در هیئت‌‌منصفه است، رأی مورد نظر آن‌ها را برایشان تأمین کند.
فیچ و لاسمن، مارلی را به‌عنوان تضمین معامله گروگان می‌گیرند تا نیکلاس استیر را تحت فشار بگذارند. البته خیلی زود مجبور می‌شوند او را آزاد کنند و مارلی هم برای تلافی ۱۵ میلیون دلار از آن‌ها می‌خواهد. فیچ و لاسمن مجبور می‌شوند پیشنهاد او را قبول کنند. در روز آخر رسیدگی به پرونده برای «هرمان گراینز»، رئیس هیئت‌‌منصفه، اتفاق بدی رخ می‌دهد و او به‌‌علت کسالت راهی بیمارستان می‌شود. «قاضی هارکین» از نیکلاس استیر می‌خواهد که یک نفر دیگر را به عنوان رئیس هیئت‌‌منصفه انتخاب کند... .

* درباره‌ی کتاب:
«هیئت‎‎‌‌منصفه‌‌ی فراری» را می‌‌توان از بهترین و مشهورترین آثار «جان گریشام» دانست که در سال ۱۹۹۶ چاپ شد و تقریباً در تمام دنیا طرف‌‌داران زیادی دارد. کتاب هیئت‌‌منصفه‌‌ی فراری رمانی بسیار مهیچ و سرگرم کننده است.
پس از چاپ دوباره‌‌ی رمان در سال ۲۰۰۳، فیلمی بر اساس آن با حضور ستاره‌های هالیوودی همچون: جن هاکمن، داستین هافمن، جان کازک و راشل ویز ساخته شد و در چاپ‌های بعدی عکس جلد کتاب از تصاویر این فیلم استفاده شد.
کتاب حاضر اولین بار با عنوان «سوگندخورده‌ فراری» در سال ۱۳۷۵ منتشر شده است.

* درباره‌ی نویسنده:
«جان گریشام» (John Grisham) رمان‌نویس و سیاست‌مدار مشهور آمریکایی در سال ۱۹۵۵ متولد شد. این نویسنده‌ی موفق به‌سببِ نگارش داستان‌هایش در زمینه‌ی جنایی بسیار مشهور شده و کتاب‌هایش به ۴۲ زبان ترجمه شده است.
جان گریشام در رشته‌ی حقوق از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، در سال ۱۹۸۱، فارغ‌التحصیل شد. او مدّتی حرفه‌ی وکالت را دنبال کرد و همچنین به‌عنوان نماینده‌ی مجلس در پارلمان ایالتی مشغول به کار شد. جان گریشام سراسر زندگی‌اش را وقف نوشتن کرده است. او را برترین نویسنده‌ی رمان‌های حقوقی می‌دانند.

جان گریشام اولین اثرش با نام «زمانی برای کشتن» را در سال ۱۹۸۹ منتشر کرد که حدود چهار سال قبل از انتشار، آن را نوشته بود. در مدت سه سال ۲۷۵ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان فروش رفت و نام جان گریشام را در ژانر جنایی ماندگار کرد.
جان گریشام بیش از ۲۴ رمان نوشته است که افتخارات و جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورده‌اند. او یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های قرن بیستم است که موفق به دریافت «جایزه‌ی کتاب بریتانیا ۲۰۰۵» و «جایزه‌ی کنگره‌‌‌ی کتابخانه‌‌ی آمریکا برای کتاب داستان ۲۰۰۹» شده است.
از مجموعه آثار او که به فارسی ترجمه شده‌اند، می‌توان به این‌ها اشاره کرد:
برادران، وصیت‌نامه، شریک، دلال بیمه (معجزه‌‌ی سرنوشت)، موکل (موکل خطرناک)، زمانی برای کشتن، اتاق مجازات، شرکت، احضاریه، شاه زیان‌کاران، پرونده‌‌ی پلیکان، سوداگر، خانه‌‌ی نقاشی‌‌شده، مرد معصوم، دستیار حقوقی، تئودور بون (وکیل نوجوان)، شیاد، اعتراف، باران‌ساز، وکیل خیابانی، جزیره‌ی کامینو، ردیف درختان افرا، کوه خاکستری، از جایگاه و ... .

 

ادامه مطلب ...