عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

صوت رمان جنایی شهر و شهر اثر چاینا میه‌ویل


صوت رمان جنایی شهر و شهر
نویسنده: چاینا میه‌ویل
راوی: علی همت مومیوند
قالب: روایی

به سربازرس تئودور بورلو از دایره‌ی جنایی بسل پرونده‌ای محول می‌شود که در ابتدا ساده به نظر می‌آید: مرگ زنی از زاغه‌های اطراف شهر. بورلو با همکاری دستیارش، لیزبث کوروی، تحقیقات گسترده‌ای درباره‌ی هویت مقتول آغاز می‌کند.

درباره‌ی کتاب
کتاب «شهر و شهر» در سال ۲۰۰۹ منتشر و موفق به دریافت جوایزی همچون لوکاس، آرتور سی کلارک، ورلد فانتزی، هوگو و نامزد جایزه‌ی نبولا شد. داستان در دو شهر چسبیده به هم، بسل و اَلکوما، می‌گذرد؛ شهرهایی که از نظر جغرافیایی هم‌پوشانی دارند. زندگی و قوانین اجتماعی در هر دو شهر معمولی‌ است، جز یک قانون: اهالی هر شهر حق ندارند شهر دیگر را ببینند، رایحه‌ای از شهر مقابل حس کنند یا صداهای شهر مقابل را بشنوند. کسی که چنین خطایی (رخنه) را، ولو برای یک لحظه، مرتکب شود تحت پیگرد افسران مرموز و مخفی رخنه‌شناسی قرار خواهد گرفت.

درباره‌ی نویسنده
«چاینا میه‌ویل»، نویسنده‌ی صاحب‌سبک ادبیات ناروال (new weird)، در سال ۱۹۷۲ در انگلستان متولد شد. او دانش‌‌آموخته‌‌ی روابط بین‌الملل از دانشگاه اکونومیک لندن است. آثار او را گاه در زمینه‌ی علمی‌-تخیلی و گاه فانتزی دسته‌بندی می‌کنند. فضای فانتزی ناب، بینش عمیق و دلالت‌های سیاسی‌-اجتماعی آثارش موجب شده اغلب با نویسندگانی همچون کافکا و جورج اورول مقایسه شود. وی در دو دهه‌‌ی اخیر برنده‌ و نامزد جوایز بسیاری شد. 
 
ادامه مطلب ...