عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

عدالت

دانلود کتب حقوقی و مقالات و فایل های صوتی حقوقی

صوت رمان جنایی کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی


صوت رمان جنایی کشتن مرغ مقلد 
نویسنده: هارپر لی
راوی: مینو جبارزاده , نازنین مهیمنی , مجید حمزه
قالب: روایی


«کشتن مرغ مقلد» یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ است. این رمان نخستین بار در سال ۱۹۶۰ انتشار یافت. از این کتاب فیلمی به همین نام نیز با شرکت «گریگوری پک» ساخته شده‌ است.

درباره‌ی کتاب
رمان «کشتن مرغ مقلد» را دختری به نام «اسکات فینچ» روایت می‌‌‌کند. اسکات دخترِ وکیل سفیدپوستی به نام «آتیکوس فینچ» است که دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام «تام رابینسون» را به عهده دارد.
تام به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچک «مِیکمب» در آلاباما محاکمه می‌شود.
مردم این شهر، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. آتیکوس، وکیلی انسان‌دوست، جسور و شجاع و پدری مهربان و دوست‌داشتنی است. او با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع می‌کند و در مقابل تعصب، نفرت و خشونت نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد.

درباره‌ی نویسنده
«نل هارپر لی / Nelle Harper Lee»، زاده‌‌ی۲۸آوریل۱۹۲۶ – درگذشته‌‌ی ۱۹فوریه۲۰۱۶، رمان‌نویس اهل ایالات متحده‌ی آمریکا بود که در سال ۱۹۶۰ به‌‌سبب نگارش کتاب کشتن مرغ مقلد، برنده‌‌ی جایزه‌‌ی پولیتزر شد.
او در مونروویل در غرب ایالت آلاباما به دنیا آمد. پدرش وکیلی بسیار معروف بود. او تحصیلات خود را در رشته‌‌ی حقوق در دانشگاه آلاباما به اتمام رساند و در سال ۱۹۵۰ میلادی به نیویورک رفت و تا پیش از شروع کار نویسندگی، در یک مؤسسه‌‌ی هواپیمایی کار می‌کرد. او، گذشته از نویسندگی، به گردآوری خاطرات روحانیون سده‌‌ی نوزدهم میلادی، جرم‌شناسی و موسیقی علاقه داشت.
«هارپر لی» که زنی خجالتی بود، سال‌ها به زندگی آرام و بسیار خصوصی خود ادامه داد و همواره تقاضا برای مصاحبه را رد می‌کرد.
وی پس از سکته و از دست دادن بخشی از شنوایی و بینایی خود، در سال‌های پایانی عمرش در خانه‌‌ی سالمندان زندگی می‌کرد.
هارپر لی در ۱۹ فوریه‌‌ی ۲۰۱۶ و در ۸۹ سالگی درگذشت.
 
ادامه مطلب ...

مجموعه سوالات قضاوت

مجموعه سوالات تسنی و تشریحی قضاوت


مجموعه سوالات قضاوت


مرحله اول آزمون قضاوت برای داوطلبان دانشگاهی، مرحله تستی می باشد. با این وجود، چنانچه داوطلبان دانشگاهی یا طلاب واجد شرایط خاص اعلام شده از طرف قوه قضائیه باشند می توانند طی فرآیند جذب اختصاصی قضات، بدون نیاز به شرکت در آزمون مرحله تستی و تشریحی، مستقیما وارد مرحله مصاحبه علمی شوند.


مرحله تشریحی آزمون قضاوت برای دو گروه داوطلبان دانشگاهی و طلاب با منابع متفاوت برگزار می گردد. داوطلبان دانشگاهی که در مرحله تستی، 60 درصد مجموع نمرات را کسب نمایند، مجاز به شرکت در مرحله تشریحی می باشند. آزمون داوطلبان حوزوی در دو گروه تشیع و تسنن با منابع متفاوت برگزار می شود. 

  • سوالات این مرحله از 4 سوال اصلی که هر کدام چند سوال فرعی دارند، تشکیل شده است. این آزمون به صورت کتاب باز می‌باشد؛ در ابتدای آزمون دو کتابچه با عنوان مجموعه قوانین حقوقی و مجموعه قوانین کیفری به داوطلب داده می‌شود و 3 ساعت زمان آزمون خواهد بود. شاید در نگاه اول اینگونه به نظر بیاید که به راحتی به سوالات پاسخ داده خواهد شد، اما نباید گول کتاب باز بودن آزمون را خورد. سوالات بسیار فرسایشی و سنگین می‌باشند و شاید حتی زمان کم بیاید.


در این پست سوالات مرحله تستی و تشریحی آزمون قضاوت را برای شما فراهم کردیم


با فرمت PDF

 

ادامه مطلب ...